Rakan pencuci terbaik untuk Eczema

Bayi atau kanak-kanak mempunyai sistem pertahanan badan atau imunisasi sejak lahir. Namun begitu ia belum cukup matang dan akan terus diperkuat sehingga usia 4 hingga 5 tahun. 
Dengan sistem pertahanan badan yang kuat dapat melawan bakteria dan virus yang menjaid punca kepada jangkitan penyakit kepada si manja. Kulit kanak-kanak sensetif memerlukan penjagaan rapi.
Memahami si manja yang sensetif ini, ibu bapa perlulah mengambil langkah awal untuk mengetahui tahap ketahanan imunisasi anak, memilih produk yang sesuai untuk kulit anak,pemakanan yang seimbang dan persekitaran yang selamat dan sihat


Kulit kanak-kanak mempunyai perbezaan ketara dengan kulit orang dewasa dari segi fizikal dan strukturnya. 

Oleh itu, penjagaannya juga perlu dititik beratkan kerana kulit mereka 1/3 lebih nipis daripada kulit orang dewasa dan lebih mudah terkena jangkitan. Pada tahun pertama kelahiran, pembentukan kulit kanak-kanak masih belum sempurna dan stabil. Oleh itu, ibu-ibu perlu lebih prihatin dan teliti terhadap kesihatan kulit anak-anak. 

Antara tips yang boleh diamalkan ialah:

  • Basuh pakaian yang baru dibeli sebelum digunakan bagi mengelakkan jangkitan kuman.
  •  Pilih sabun yang tidak mengandungi atau diperbuat daripda SLES serta bahan kimia berbahaya. 
  • Sekiranya anak anda mengalaami iritasi, pilih produk yang organic bagi mengelakkan jangkitan merebak dan meredakan radang kulit yang dihadapi.
  • Elakkan sabun mandi yang mengandungi laurin sulfate dan PEG. 


Kenali dan elakkan punca yang menyebabkan iritasi dan bersihkan mana-mana kawasan yang terlibat. Disarankan untuk memakai pakaian daripada fabric kapas bagi menggalakkan peredaran udara dan menyerap peluh.

Elakkan dari terdedah kepada penyaman udara kerana ia bolehmenyebabkan kulit menjadi kering. 

Sapukan losyen untuk mengekalkan kelembapan kulit. Pastikan losyen tidak mengandungi paraffin, petrokimia, minyak mineral dan dimethicone. Gunakan sabun mandi berasaskan susu kerana ia membantu melembabkan kulit dan melegakan ruam dan jangkitan. Elakkan anak anda dari tekanan seperti stress, kelaparan dan kurang tidur akan memburukkan lagi keadaan bagi kanak-kanak yang mengalami iritasi eczema 


Set kebersihan rumah dengan GET CLEAN HOME SHAKLEE 

Anda boleh menggunakan Set Kebersihan Rumah Shaklee yang menjadi kegemaran surirumah masakini dan ibu-ibu yang mementingkan kebersihan di dalam rumah dalam masa yang sama ingin menjaga kesihatan seisi keluarga.





Ciri-ciri yang terdapat pada set Get Clean Home Shaklee 


  1. Selamat – Tiada toksin,tiada bahan kimia merbahaya, lembut pada tangan, pH seimbang, bukan klorin dan hipoalergenik
  2. Berkuasa – Menanggalkan minyak, ultra pekat, Buih yang lama, Sesuai dalam semua suhu.
  3. Mesra alam – Semulajadi, biodegradasi, tiada peluntuk klorin, tiada pembersihan sebatian organic mudah meruap, dan tiada ujian haiwan.

    Selain itu, set Get Clean Home Shaklee ini dapat menjimakan wang anda dengan formulanya yang pekat. 
Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate (Household) 
  • Kepekatan yang tinggi – 16 auns membuat sehingga 48 gelen pembersiha berkuasa apabila dicampur dengan air. 
  • Berkuasa menghilangkan kotoran, gris dan kotoran dari pelbagai permukaan. Tidak perlu dibilas, tiada sisa, tiada bahan toksik dan mudah terurai (biodegradasi). 
  • Ramuan semulajadi dari ekstrak jagung dan kelapa.

Soft fabric Concentrate (Laundry)





  • Ia merupakan pelembut fabric yang berbau segar, mengurangkan kedut. 
  • Dapat melembutkan pakaian lebih banyak dengan kos yang rendah. 
  • Memudahkan kerja menggosok pakaian. 

Fresh laundry Concentrate Powder (Laundry)


  • Formula semulajadi enzim menjadikan pakaian lebih bersih. 
  • Kepekatan dalam sekotak mampu membasuh sehingga 88 kali basuhan. 
  • Mengekalkan warna pakaian. 
  • Selamat bagi semua jenis fabric. 
  • Mencegah dari masalah pakaian dari turun warna daripada merpindah warna kepada pakaian lain. 
  • Tidak mengandungi ramuan merbahaya yang menyeb abkan keradanga kulit, kekeringan, kegatalan, erengsaan kronik dan ruam. 
Dish Wash Concentrate (Kitchen) 





  • Handal menanggalkan minyak pada pinggan mangkuk dengan cucian tangan 
  • Lembut pada tangan 
  • Semulajadi dan berasasskan tumbuh-tumbuhan 
  • Tahan lama kerana berkepekatan tinggi dan mampu mencuci lebih banyak pinggan
  • Buih sabun yang tahan lama.

Selain menjaga kebersihan persekitaran rumah, anda juag perlu tahu tahap imunisasi anak anda. Anda juga boleh memberi mereka vitamin yang baik untuk meningkatkan imunisasi serta ketahanan mereka terhadapa sebarang jangkitan. Oleh itu, saya menyarankan Set Imunisasi Kanak- kanak Shaklee.



  1. Meal Shakes – Mengandungi sumber protein dengan 19 vitamin dan mineral tambahan semulajadi. Ia juga mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh yang baik untuk pertumbuhan dan perlindungan yang baik. Sumber kalsium yang tinggi serta kaya dengan fiber dan protein. 
  2. Omega Guard – Selain membantu perkembangan sel-sel saraf otak, minyak ikan terbaik dunia ini juga membantu meningkatkan imunissi kanak-kanak. 
  3.  Vitamin C chewable – Disamping meningkatkan imunisasi,vitamin C ini juga menguatkan tulang,gigi dan gusi kanak-kanak.
  4. Nutriferon – Bertindak meningkatkan interferon semulajadi badan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan.Untuk kanak-kanak, sila dapatkan nasihat untuk dos yang berpatutan


    Anak adalah permata berharga yang tidak ternilai dengan wang ringgit. Pantau tahap kesihatan anak anda agar kita dapat mengelak sebarang risiko yang lebih merbahaya. Sebagai ibu bapa tidak perlulah berkira untuk melaburkan wang bagi memberikan yang terbaik buat si manja. Di Shaklee, terdapat Set Kanak-kanak yang bagus untuk meningkatkan tahap kesihatan dan imunisasi anak anda supaya tidak mudah dijangkiti penyakit. Buktikan anda adalah hero di mata mereka.


Hubungi saya segera jika berminat !

FACEBOOK: KEZIA WAN
FB PAGE: TALKECZEMA
SHAKLEE ID: 1197756
EMEL: KEZIAWAN90@GMAIL.COM
CONTACT NO: 017 817 3762


***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

No comments:

Post a Comment